when you say my name

en timme typ sen jag skrev sist och jag har ändå lite att berätta..
eller i alllafall försöka berätta. Jag skulle vilja beskriva mina
kännslor, men det går inte jag har försökt. Kanske borde försöka
en gång till, en gång till.. även om ingen förstår mig.

jag kan tänka på olika personer, olika tillfällen som fått mig att känna på ett
visst sätt och jag skulle verkligen vilja förstå mig själv lite bättre vissa gånger.

allt som man tänker på leder liksom alltid vidare till nått..
som tillexempel, en känsla var att det ska bli en sån himla rolig fest i oktober,
jag vart glad av tanken. Men okej, nästa tanke vardå oktober, farmor och farfar
skulle blivit 69 år. Genast förändrades känslan till nått mer ledsamt. Farmor och
farfar, mamma och pappa till min pappa. Yttligare en sak till för att behålla känslan
av ledsamhet ett tag till. Men pappa fick mig att tänka på min skit present som
jag fick, som sen fick mig att tänka på min underbara vänner som gav mig  den
presenten jag ville ha, så jag kunde skratta min pappa i ansiktet. Känslan, glädje.
Glädje av att ha sånna underbara vänner. Vänner som man alltid harså himla roligt
med. Roligt, det får mig att tänka på alla sjuka fester vi vart på/haft hit och dit.
Vi har grymt kul när vi festar. Fest får mig att tänka på den festen hos alexandra, det var
nog den senaste festen jag var på. Förutom saras födelsedagsfest hon hade. Men i allafall..
& alex fest får mig att känna ironik, jag skrattar åt allt liksom. Men det roliga i det är att
hade jag inte vart där hade jag aldrig träffat honom, hade aldrig börjat pratat med
honom så mycket som jag gjort på sistonde och det hade absolut inte blivt som det
är nu om jag inte vart hos alex med carolina den kvällen. Och den känslan, känslan av
pirr i magen gör att jag bli varm, fnittrig och sådär gulligt glad. Han gör mig glad..
& till sist, han, han får mig att tänka på nuet, på mig just nu och det får mig att känna..
ingenting, jag känner ingenting!

kanske dags att sova nu, även fast att jag är ledig imorgon.
Det har blivit ganska sent nu några dagar så jag kanske
skulle behöva sova tidigt idag?

puss&godnatt mina vänner
/caroline stenberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0